Załącznik
nr 2 do Uchwały Nr XV/108/2020
Rady Gminy Lubomino z dnia 21 maja 2020 roku
POLA JASNE WYPEŁNIA;
WŁAŚCICIEL, WSPÓŁWŁAŚCICIELE, UŻYTKOWNIK WIECZYSTY, ZARZĄDCA NIERUCHOMOŚCI LUB
PODMIOT WŁADAJĄCY NIERUCHOMOŚCIĄ. WYPEŁNIAĆ KOMPUTEROWO LUB RĘCZNIE, DUŻYMI,
DRUKOWANYMI LITERAMI, CZARNYM LUB NIEBIESKIM KOLOREM
Podstawa
prawna: Ustawa z dnia 3 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.
j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 ze zm.) Składający: Formularz
przeznaczony jest dla właścicieli nieruchomości, współwłaścicieli,
użytkowników wieczystych
oraz jednostek organizacyjnych i osób posiadających nieruchomość w zarządzie
lub użytkowaniu,
a także innych podmiotów władających nieruchomością Miejsce składania: Urząd
Gminy Lubomino; u. Kopernika 7, 11-135 Lubomino Organ właściwy Wójt
Gminy Lubomino do złożenia deklaracji: ul. Kopernika 7, 11-135 Lubomino |
||||
A. OBOWIĄZEK
ZŁOŻENIA DEKLARACJI (zaznaczyć właściwy kwadrat) |
||||
Okoliczności
powodujące obowiązek złożenia deklaracji: □
pierwsza deklaracja □ zmiana danych □ korekta deklaracji data zamieszkania ……………………. data zmiany ……………………. data zmiany ……………………..
(dzień-miesiąc-rok)
(dzień-miesiąc-rok) (dzień-miesiąc-rok) |
||||
B.
DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (zaznaczyć
właściwy kwadrat) *dotyczy
właścicieli nieruchomości będącymi osobami fizycznymi ** dotyczy właścicieli nieruchomości
niebędącymi osobami fizycznymi |
||||
□ właściciel, współwłaściciel
□ użytkownik wieczysty □ inny
podmiot władający zarządca nieruchomości nieruchomością |
||||
□
osoba fizyczna □ osoba prawna □ jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej |
||||
Imię i nazwisko * / Pełna
nazwa ** |
||||
Numer PESEL* |
Identyfikator REGON** |
Numer NIP** |
||
Telefon |
Adres e-mail |
|||
C.
ADRES ZAMIESZKANIA * / ADRES SIEDZIBY
** *dotyczy właścicieli nieruchomości
będącymi osobami fizycznymi **
dotyczy właścicieli nieruchomości niebędącymi osobami fizycznymi |
||||
Kraj |
Województwo |
Powiat |
||
Gmina |
Miejscowość |
Nr domu |
Nr lokalu |
|
Ulica |
Kod pocztowy |
Poczta |
||
D. ADRES
NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓREJ POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE |
||||
Gmina |
Miejscowość |
Nr domu |
Nr lokalu |
|
Ulica |
Nr działki |
Kod pocztowy |
Poczta |
|
E. RODZAJ ZABUDOWY
(zaznaczyć
właściwy kwadrat) |
||||
□
JEDNORODZINNA □ WIELORODZINNA |
||||
F. ODPADY
BIODEGRADOWALNE (dotyczy właścicieli nieruchomości zabudowanych
budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym) |
||||
Oświadczam, że na
terenie nieruchomości posiadam kompostownik przydomowy i kompostuje w
nim bioodpady stanowiące odpady komunalne |
□ TAK □ NIE |
|||
G. WYLICZENIE
OPŁATY DLA NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH |
||||
Oświadczam,
że na terenie nieruchomości wskazanej w części D zamieszkuje …...…………………
osób. (liczba mieszkańców) Wyliczenie
miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób selektywny
od nieruchomości: ………………………….. X ………………………….. = (1)……….………………………....
zł liczba mieszkańców stawka opłaty
iloczyn liczby mieszkańców i
stawki opłaty Oświadczam,
że korzystam ze zwolnienia z tytułu kompostowania odpadów powstających na
nieruchomości w wysokości: ………………………….. X
…………………………..
= (2)……….………………………....
zł liczba mieszkańców kwota zwolnienia iloczyn liczby mieszkańców i kwoty
zwolnienia Łączna wysokość miesięcznej opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi po odliczeniu zwolnienia z tytułu
kompostowania odpadów stanowiących odpady komunalne wynosi (1-2) ……………….... zł * (słownie: …………………………………………………………………………………………...…… zł). * Różnica iloczynu liczby
mieszkańców i stawki opłaty oraz iloczynu liczby mieszańców i kwoty zwolnienia
(1-2) |
||||
H. WYLICZENIE
OPŁATY DLA NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH |
||||
Wyliczenie miesięcznej opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi w sposób selektywny od nieruchomości niezamieszkałej z
uwzględnieniem częstotliwości odbioru odpadów wynikającej z Regulaminu
utrzymania i porządku na terenie Gminy Lubomino: ………………………* X ………………………..
X ………. 2 …………=
(1)…………………….
zł liczba pojemników stawka opłaty miesięczna częstotliwość iloczyn liczby pojemników o poj. 110-120 litrów odbioru odpadów częstotliwości i stawki opłaty ………………………* X ………………………..
X ……….. 2 …………= (2)…………………..... zł liczba pojemników stawka opłaty miesięczna
częstotliwość iloczyn liczby
pojemników o poj. 1100 litrów odbioru odpadów częstotliwości i stawki opłaty Łączna wysokość miesięcznej opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi wynosi (1+2): …………...zł** (słownie:
………………………………………………………………………………..………………………… zł). *
Nieruchomości niezamieszkałe winny mieć co najmniej pojemniki przeznaczone na
papier, szkoło, metale, tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe
oraz niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne ** Suma iloczynu liczby pojemników o pojemności 110-120
litrów, częstotliwości i stawki opłaty oraz iloczynu liczby pojemników o poj.
1100 litrów, częstotliwości i stawki opłaty (1+2) |
||||
Klauzula informacyjna: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwane
dalej RODO informuję, iż: 1.
Administratorem Danych Osobowych jest: Wójt Gminy
Lubomino – Andrzej Mazur, w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji
papierowej i innych zbiorach danych. Z Administratorem Danych Osobowych –
można się skontaktować poprzez adres email andrzej.mazur@lubomino.ug.gov.pl,
telefonicznie pod nr 089-532-44-50 lub pisemnie na adres siedziby
administratora - ul. Kopernika 7 11-135 Lubomino. 2.
Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora
Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez:
adres email fundusze@lubomino.ug.gov.pl, telefonicznie 089-532-44-59 lub
pisemnie na adres siedziby Urzędu Gminy w Lubominie – ul. Kopernika 7. 3.
Z inspektorem ochrony danych osobowych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych
oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. 4.
Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu
realizacji obowiązku prawnego określonego w art.6j i art.6k ust.1 ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz.
U. z 2019 r., poz. 2010 ze zm.). Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na
podstawie przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały
zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, nie będą podlegały
profilowaniu. 5.
Administrator Danych Osobowych udostępnia dane
uprawnionym na podstawie przepisów prawa podmiotom. 6.
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa
trzeciego lub organizacji międzynarodowej. 7.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez
okres wynikający z przepisów prawa – Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych
rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu
działania archiwów zakładowych (t. j. Dz. U. 2011 r. nr 14 poz. 57 ze zm.) 8.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana
danych oraz prawo żądania sprostowania (poprawiania), prawo do ograniczenia
przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych, prawo wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych. 9.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia
skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie
członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca
popełnienia domniemanego naruszenia – Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych. Pani / Pana dane osobowe są pozyskiwane w oparciu o przepisy
prawa. 10. Pani/Pana dane
osobowe nie będą wykorzystywane przez Administratora w innych celach niż
realizacja obowiązku prawnego określonego w art.6j i art.6k ust.1 ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j.
Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 ze zm.). 11.
Obowiązek podania danych osobowych wynika z
przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest
Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, konsekwencją niepodania danych
osobowych będzie niemożność realizacji zadania ustawowego, co może skutkować
konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa. |
||||
I.
PODPIS SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ |
||||
………………………………………….. …………………………………………. (miejscowość, data) (czytelny podpis) |
||||
J.
ADNOTACJE ORGANU |
||||
Pouczenie:
1.
Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu
wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o
postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1438 ze
zm.), w przypadku niewpłacania opłaty w terminie lub wpłacenia jej w niepełnej
wysokości.
2.
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub
prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości
pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
3.
W przypadku gdy w danym miesiącu na danej nieruchomości mieszkaniec
zamieszkuje przez część miesiąca, opłatę za gospodarowanie odpadami
komunalnymi w miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, uiszcza się w gminie, w
której dotychczas zamieszkiwał, a w nowym miejscu zamieszkania – począwszy od
miesiąca następnego, po którym nastąpiła zmiana.
4.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji
ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel
nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia
miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za
gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc,
w którym nastąpiła zmiana.
5.
W przypadku niezłożenia deklaracji w terminie albo uzasadnionych wątpliwości
co do danych zawartych w deklaracji określona zostanie w drodze decyzji,
wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę
uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na
nieruchomości o podobnym charakterze.
6.
Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Lubomino nr XVII/112/2016 z dnia 3
listopada 2016 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi zmienioną uchwałą nr XV/107/2020 z dnia 21 maja 2020r.,
opłatę należy uiszczać bez wezwania, z góry, do 15 dnia każdego miesiąca za
dany miesiąc.
7.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wnosić na
indywidualny rachunek bankowy Urzędu Gminy Lubomino przypisany dla każdego
właściciela nieruchomości.