Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Postanowienie
Informacja ogłoszona dnia 2024-06-20 14:49:51 przez Karolina Jaczewska, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Lubomino, dnia 19.06.2024 r.
RGKiT.6220.06.2024
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) po rozpoznaniu wniosku złożonego Pana Krzysztofa Kacprzyckiego – Prezesa Zarządu Polskiej Agencji Energetycznej Sp. z o.o. z siedz. ul. Górna 5, 10-040 Olsztyn oraz po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lidzbarku Warmińskim oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Elblągu
zawieszam
postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn. ”budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 6 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o nr 126/4, 126/6, 126/7 położonych w obrębie Piotrowo”.
UZASADNIENIE
W dniu 24.04.2023 r. do tut. Urzędu wpłynął wniosek planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia: Polskiej Agencji Energetycznej Sp. z o.o. z siedz. ul. Górna 5, 10-040 Olsztyn, złożony przez Pana Krzysztofa Kacprzyckiego – Prezesa Zarządu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na ”budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 6 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o nr 126/4, 126/6, 126/7 położonych w obrębie Piotrowo”.
Pismem z dnia 10.05.2024 r. Dyrektor Zarządu Zlewni w Olsztynie przekazał wniosek tut. Organu zgodnie z właściwością Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Elblągu jako organowi właściwemu. Dnia 24.05.2024 r. wpłynęła opinia Dyrektora Zarządu Zlewni w Elblągu z dnia 21.05.2024 r. znak: GE.ZZŚ.4901.72.2024 niestwierdzająca potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla podmiotowego przedsięwzięcia i wskazująca na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymagań.
Dnia 20.05.2024 r. do tut. Urzędu wpłynęło postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z dnia 20.05.2023 r. znak: WSTE.4220.72.2024.RG, w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ustalił pełny zakres raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko z uwzględnieniem skumulowanego odziaływania z planowanymi w sąsiedztwie innymi instalacjami fotowoltaicznymi oraz wpływu inwestycji na usytuowaną w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowę mieszkaniową.
Dnia 23.05.2024 r. do tut. Urzędu wpłynęła opinia sanitarna z dnia 21.05.2024 r. znak: ZNS.9022.1.26.2024, w której Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lidzbarku Warmińskim stwierdza potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w zakresie określonym w art. 66 ust. 1 pkt 1 do 20, ust. 6 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Biorąc pod uwagę opinię wyspecjalizowanych organów oraz rodzaj i charakter planowanego przedsięwzięcia wydano postanowienie z dnia 19.06.2024 r. znak: RGKiT.6220.06.2024 nakładające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. „budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 6 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach o nr 126/4, 126/6, 126/7 położonych w obrębie Piotrowo”, planowanego do realizacji przez Polską Agencę Energetyczną Sp. z o.o. z siedz. ul. Górna 5, 10-040 Olsztyn oraz wykonania raportu o oddziaływaniu na środowisko i przedłożenia go przez Wnioskodawcę Wójtowi Gminy Lubomino. W postanowieniu tym ustalono też zakres raportu.
Zgodnie z treścią art. 63 ust. 5 ww. ustawy organ wydaje postanowienie o zawieszeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. W związku z powyższym oraz biorąc pod uwagę opinię wyspecjalizowanych organów orzeczono jak w sentencji.
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji postanowienia.
POUCZENIE
Zgodnie z art. 63 ust 5a ustawy cytowanej na wstępie jeżeli w terminie 3 lat od dnia zawieszenia postępowania, strona nie złoży raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, żądanie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uważa się za wycofane.
Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko jeżeli liczba stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10 stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie zaś art. 49 k.p.a. zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu.
Zgodnie z art. 41 § 1 i 2 ustawy Kodeks postępowania, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania zrezygnuje z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej, organ administracji publicznej doręcza pismo w sposób określony dla pisma w formie innej niż forma dokumentu elektronicznego.
Na niniejsze postanowienie stronom nie przysługuje zażalenie.
WÓJT
Joanna Karpińska-Koźlik
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy w Lubominie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Karolina Jaczewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-20 14:49:18 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Karolina Jaczewska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-20 14:49:51 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Karolina Jaczewska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-06-20 14:49:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 96 raz(y) |